Dinsdag 30 augustus

30 augustus 2016 - Batu, Indonesië

Wij hebben vakantie maar je gelooft het niet. Worden gewekt om 00:00 uur. Om 01:00 uur vertrekken wij met drie busjes richting Bromo vulkaan om eerst de zonsopgang te bewonderen en daarna de vulkaan te bezichtigen. Wat een achterlijke tijd. Wij lijken wel gek, maar ja je wilt toch ook iets zien en meemaken. Dan maar vroeg op. De rit duurt 2,5 uur. We kunnen uitstappen en overstappen in een aantal landrover jeeps, want het laatste gedeelte gaat stijl bergopwaarts. We hebben even een paar minuten om de benen te strekken voordat wij met de jeeps verder gaan. De locals komen met gebreide mutsen met Bromo logo. Prijs INR.20.000 (Eur.1,60). Heb maar een mutsje gekocht kon wel eens koud zijn op 2329 meter. Zagen ook nog een hele grote vlinder midden in de nacht (zie de foto, speciaal voor Milou). Uiteindelijk komen wij op de plaats van bestemming om onze eerst de zonsopkomst te bewonderen. De zonsopgang Mount Bromo vond rond half 6 plaats. Een mooi schauwspel van moeder der natuur. Er was veel volk op de been. Na dit schouwspel hebben wij ter plaatse ontbeten. Hierna ging de rit verder naar de voet van de Bromo vulkaan. Aangekomen werden wij onmiddelijk omringd door mannen met paarden waarmee je tot onderaan de vulkaan kon worden gebracht. Een enkeling ging te paard maar het gros te voet. Aan de de voet gekomen moet je nog 255 treden op tot de rand van de krater. Op die hooge is het best moeilijk zoveel treden lopen. Ik die goed getraind is :-) ondervond toch enige hinder van de eile lucht. Boven gekomen wordt je getracteerd op een mooi uitzicht op de omgeving en de binnenkant van de vulkaan. Het landschap is erg grauw. Na dit alles zijn wij weer richting Hotel gereden om rond 12:00 uur aan te komen. De rest van de middag hebben wij voor ons zelf. Dit is ook wel nodig. Ik laat mij even verwennen door een heerlijke massage en Ellen ligt te maffen. Morgen vertrekken wij richting Kalibaru. Onze laatste bestemming op Oost-Java. Ja hoor ook ik heb last van diarree gekregen en een rommelige maag. Gelukkig werkt mijn vrouw bij de apotheek en heeft een kleine medicijn winkel bij haar. Ik krijg twee pilletjes die de diarree moeten stoppen. Ik ga vroeg naar bed en hoop morgen op beter.

1. Sonja:
    2 september 2016
    Prachtig geschreven weer, erg leuk! Geniet er nog even van xxx