Maandag 29 augustus

29 augustus 2016 - Batu, Indonesië

Inmiddels zijn er nu 7 van de 24 reizigers die last hebben gehad of nu hebben van misselijkheid en diarree. Half 5 werden wij gewekt. Tot 6 uur ontbijt. Om 10 over half 7 gaat onze trein richting Batu. Deze trein gaat een stuk sneller en stopt ook niet bij elk tussenstation voor een rook en plaspauze. Bij station Madiun gaf onze reisleidster aan dat er even tijd was voor een plas en rook pauze. Een aantal dames wilde hier gebruik van maken en snelde zich naar hetn toilet op het perron. De dames waren nog niet koud in het toilet of er kwam een lange trein het station inrijden en stopte voor het toilet. Op dat moment klonk het vertrek fluitje van onze trein. Wederom paniek een 4 -tal dames zat nog op het toilet en kon de trein niet bereiken omdat de ander trein de toegang blokkeerde. Gelukkig de spoorwegpolitie opende de deuren van de andere trein zodat de dames naar het andere perron konden oversteken. Nooit heeft de trein vertraging alleen door die Hollanders die zonodig het toilet op het perron willen gebruiken. Na aankomst in Batu stappen wij direct in de bus. Na een rit van ruim 2 uur komen wij aan in ons hotel en hebben wij de rest van de dag voor ons zelf. Even lekker laten masseren. Dat is ook wel nodig want de volgende ochtend 01:00 uur staat ons een tocht naar de Bromo vulkaan met zonsopgang te wachten.