Vrijdag 2 september

2 september 2016 - Kuta, Indonesië

We zijn aangekomen op onze laatste reis van Kalibaru naar het godeneiland Bali. Vertrekken om 07:00 uur om zo vroeg mogelijk de veerboot te nemen om de Bali Strait over te steken. De afstand is maar 5,6 km. 5 tot 10 minuten varen. Allen kunnen wij niet direct aanmeren. Zijn te weinig steigers en veel veerboten. Moeten ongevreer 30 minuten blijven dobberen voor de kust. Eenmaal aangemeerd vervolgen wij onze reis van nog 2,5 uur voordat wij  bij het hotel aankomen. De aankomst op het eiland is al mooi door een mooie poort. Een paar kilometer verder komen wij apen langs de kant van de weg tegen. Stoppen even langs de kant en de apen springen door de bomen heen. Een leuk schouwspel. Dit gedeelte behoort tot het National Park. De reis gaat verder en stoppen om 13:00 om gesamenlijk de lunch te nuttigen. Aan ieder begin komt ook een eind en hier nemen wij alvast afscheid van onze crew (Yana, buschauffeur en bijrijder). Cees (onze politieagent) doet een woordje namens ons en bedankt de crew en ik mag de enveloppen met inhoud overhandigen als blijk van waardering voor de goede zorgen en rijders skills van de chauffeur. Rond half 5 komen in ons laatste hotel Patra Jasa Bali Resort & Villas aan. Een schitterend complex direct aan zee en veel facaliteiten. Achter het hotel een boulevard met op loopafstand het centrum van Kuta. Dit gaat wel lukken om hier te relaxen en alle indrukken te verwerken die wij de laatste dagen hebben opgedaan.