Donderdag 25 augustus

25 augustus 2016 - Bandung, Indonesië

Zo even niets laten horen, had er geen puf in . Zijn vermoeiende dagen. Vroeg op en laat naar bed. Donderdag 25 augustus half 6 werden wij gewekt. 6 Uur ontbijten en 7 uur vertrekken met de bus richting Gambung naar de plantage Malabar Tea Estate van de fam. Bosscha. Op de theeplantage wordt nog volop thee verbouwd en verwerkt. Tegenwoordig kan je er ook overnachten. Het is er wel heerlijk rustig.
Aangrenzend ligt een dorpje wat we bezocht hebben. Het is een armoedig dorpje met primitieve huisjes maar waar de mensen wel gelukkig lijken. Staat bijna niets in de huisjes. Wel een TV en de grote kinderen lopen wel met een Samsung S7. Hoezo arm(oedig). Ja de huisjes maar de mensen aldaar kunnen blijkbaar toch een telefoon van 700 euries aanschaffen. Een van onze medereizigers had een tasje mee met pennen en kladblokjes voor de kleine kinderen. Hij leek Sinterklaas wel. Alle kindertjes om hem heen en hij maar uitdelen.
Na de lunch weer een lange rit terug door een heuvelachtig gebied richting Bandung naar ons hotel. Het was weer een lange dag. Eten en slapen want vrijdag wacht ons een trein van 7 en half uur naar YogYakarta. Pffffffff.

1. Monique:
    27 augustus 2016
    Leuk, mooie reis en leuke foto's - geniet. Liefs Monique
  2. Reny middelkoop:
    29 augustus 2016
    Leuk om jullie zo te volgen en heel grappig want dit maakte ik ook in India mee, we waren in een krottenwijk van New Delhi en ik verbaasde me toen over dat er computers waren, niets in huis , maar wel een computer en inderdaad ook heel veel smartphones, wij maakten foto's van hun, maar zij ook van ons.....en inderdaad de mensen leken ook gelukkig, maar als je niets anders gewend bent......het valt niet te vergelijken....ons leven met dat van ons, maar ook wij hadden kleine dingetjes mee genomen voor de kinderen onderweg, kleurpotloden en balletjes en het werd heel gelukkig in ontvangst genomen.
    Naderhand weleens gedacht als ik nu wist wie dat gezin was, een normaal loonjaar is ongeveer 300 euro's per jaar, we hadden zo maar twee gezinnen met weinig kunnen ondersteunen...